Till alla nyfikna!

Hej alla söta!


Har fått lite frågor nu om jag tycker det har varit svårt att lära mig själv att göra naglar med konstmaterial osv.

Jag vill bara säja att jag absolut inte har lärt mig själv! Jag har haft världens bästa lärare och det är Sarah som började fixa mina naglar och på så sätt gjorde så att jag fick upp ögonen för det här! Sarah är utbildad och diplomerad nagelterapeut i American nails, vilket är ett ledande märke inom nagelbranschen. Jag gick hos Sarah i 6 månader och under tiden fick jag testa att göra hennes naglar samt prova både gelé och akryl på en övningshand!

Sarah har lärt mig mycket av det jag idag kan! Självklart har jag exprimenterat själv, men jag tycker att det är väldigt viktigt att inte börja med detta om man inte har någon tidigare kunskap om detta ämne eftersom att man kan få allvarliga permantenta skador om man inte utför behandlingarna rätt!

Hygienen är självklart väldigt viktigt, men även filtekniker osv är viktigt att man utför rätt. Filar man för mycket på nageln kan man inte bara få ont utan även skador på nagelbädden vilket inte är bra!

Så till alla er som VILL börja, gå till en utbildad nagelterapeut först, boka några tider och STUDERA hur dom gör! och FRÅGA vad dom gör. Sök på internet om risker osv innan ni testar så ni vet vad ni ger er in på!

Annars kan jag bara säja, testa, var försiktig, och LYCKA TILL allihoppa! Skriv gärna hur det går för er! :)




Här är mina naglar när Sarah fixat dom!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Heejsan..

jag undrar hur mycket din kurs kostade? och vart den ligger någon stans? är jätte sugen på matt gå en själv har gjort naglar hos en kompis till och från.

vill ha igen. men hur mycket tar du? du gör jätte fina naglar=) Mvh Caroline

2009-01-20 @ 13:53:19
URL: http://carolineronnlund.blogg.se/
Postat av: Tove

Hejsan!

Jag är jätte intresserad om du kunde fixa mina naglar imorgon torsdag kl. 17.00.

Hör av dig så fort du vet.



Ps vad är priset och vart är din studio?

2009-10-07 @ 17:31:57
URL: http://prinsessantove.blogg.se/
Postat av: Liselotte

hejsan. :)

Tänkte fråga vad du tar för en förlängning i akryl med fransk ? Och var finns du ?

2010-10-31 @ 15:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0